Millä saisi seinistä ja ovista kynsilakasta jääneet viirut pois ilman että maalipinta kärsii?

Kysytty

Millä saisi seinistä ja ovista kynsilakasta jääneet viirut pois ilman että maalipinta kärsii?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kynsilakkatahroja voi ilmestyä minne tahansa, jos ei malteta odottaa lakan kuivumista.

Marttaliiton sivustolta löytyy oivallisia puhdistusvinkkejä eri aineiden aiheuttamille tahroille.
Marttojen mukaan kynsilakan tahrat voi poistaa maalatuilta pinnoilta denaturoidulla spriillä (sinol).
http://www.martat.fi/neuvot_arkeen/tahranpoisto/kovat_pinnat/

Kirjallisuutta tahranpoistosta:
Friedman, Virginia: ”Tahrat, esiintyminen ja poisto”, 2003
Phillips, Barty: Kodin niksit & neuvot. Helsinki Media 1994.