Millä nettisivulla kerrotaan sienien sielunelämästä (siis sanatarkasti sielunelämästä)

Kysytty

Millä nettisivulla kerrotaan sienien sielunelämästä (siis sanatarkasti sielunelämästä)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Mitään kovin valaisevaa tietoa aiheesta netistä tuskin löytyy, mitä nyt esim. Turun Sieniseuran sivuilla todetaan, "viimeaikaisen tutkimustiedon mukaan sienet saattavat olla läheistä sukua eläimille, vaikka niillä ei olekaan aisteja eikä hermostoa."

Sen sijaan erilaisilla keskustelupalstoilla voi hyvinkin törmätä kyseiseen sanapariin tyyliin: "Niin kiinnostunut en sienten sielunelämästä ole, että toimittaisin nuo jonnekin tutkittavaksi." Tai: "enpä osaa arvioida kyseisten sienten sielunelämää".

Mutta asiallisesti sienten sielusta tai sielunelämästä en onnistunut ihan googlettamalla löytämään mainintaa. Kenties rajatietoa käsittelevästä kirjallisuudesta tai vaikkapa Rudolf Steinerin antroposofiaan perustuvasta kirjallisuudesta voisi löytyä jotain aihetta käsittelevää.

Lähteet:
Turun Sieniseura ry.: Mitä sienet ovat? http://netti.nic.fi/~tsieni/sienet.htm

Puutarha.netin keskustelut
http://puutarha.net/index.asp?s=/keskustelu/keskustelu.asp?id=9339&temp…