Otsikko
Millä laitteella kirjaston e-äänikirjaa "kuunteluun tarvitaan MP-3 yhteensopiva cd-soitin tai dvd-asema", millä laitteella sitä voi kuunnella? Käsittääkseni…

Kysytty

hei, millä laitteella kirjaston e-äänikirjaa "kuunteluun tarvitaan MP-3 yhteensopiva cd-soitin tai dvd-asema",
millä laitteella sitä voi kuunnella? Käsittääkseni vanhat cd-soittimet eivät sitä mp-3 yhteyttä soita? Mikä kodinkone?

Vastaus

Vastattu

CD-levylle poltettuja mp3-tiedostoja voi toistaa kaikilla tietokoneilla, joissa on CD- tai DVD-asema. Perinteisistä CD-soittimista vanhemmat mallit eivät tosiaankaan tunnista MP3-levyjä, mutta mikä soitin on riittävän uusi, selviää vain tutkimalla omassa käytössään olevaa CD-soitinta, jossa yleensä kerrotaan, mitä kaikkia tallenteita se toistaa.

Mikään "kodinkone" ei näitä levyjä siis toista, tarvitaan joko tietokoneen asema tai suhteellisen uusi CD-soitin. Myöskään ns. perinteiset mp3-soittimet eivät tähän tarkoitukseen sovi, koska niitä ei ole tarkoitettu CD:lle poltettujen tiedostojen toistamiseen eikä niissä ole CD-asemaa.

Heikki Poroila

25 ääntä

Kommentit

Mistä tällaisen MP3 soittimen voi ostaa, millä voi kuunnella kirjaston e-kirjoja ? Minkä niminen laite?