Otsikko
Miksi Tuija Lehtinen on kirjoittanut kirjan Rebekka ja kesäprinssi? Tai mitä hän haluaa sillä sanoa? Asialla on kiire, voisitko vastata nopeasti? Kiitos!!

Kysytty

Moi! Miksi Tuija Lehtinen on kirjoittanut kirjan Rebekka ja kesäprinssi? Tai mitä hän haluaa sillä sanoa? Asialla on kiire, voisitko vastata nopeasti? Kiitos!!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjan tarkoituksena lienee viihdyttää lukijaa. Tarkoituksena on myös kuvata nuorten elämää ja siihen liittyviä asioita, perhettä, ystävyyssuhteita ja muuttoa uudelle paikkakunnalle. Kirjan syvällisempi ajatus on kaiketi siinä, että jokaisen pitäisi rohkeasti uskaltaa olla oma itsensä eikä pidä taipua muiden painostukseen.

Kustantajan esittelyssä sanotaan näin:

"Ei Rebekan perhe ihan tavallinen olekaan: isä on pappi, äiti koiria kasvattava taidemaalari, isoveli Mooses haluaa maailmankuuluksi kitaristiksi ja ehtiväiset pikkusiskot Selma ja Saimi joutuvat pulaan tuon tuostakin. Uudella paikkakunnalla Rebekka tuntuu olevan muidenkin kuin hänet yllättäneen kesäprinssin mielestä outo lintu. Häntä ei hävetä leikkiä pikkusiskojen kanssa, hän keksii kaikenlaista hassua, kirjoittaa ja näyttelee, piirtää ja tanssii. Eikä suostu leikkaamaan pitkiä punaisia hiuksiaan lyhyemmiksi, vaikka näyttääkin muotitietoisen Jenni-serkun mielestä nössöltä.

Rebekka ei aio hyppiä muiden pillin mukaan – ei vaikka vastassa olisi paikkakunnan pahamaineinen kettinkijengi. Onneksi Rebekka on saanut hyvän ystävän suntion Ullasta. Yhdessä tytöt päättävät selvittää, kuka kumma Rebekan yllättänyt kesäprinssi oikein on…"

http://www.otava.fi/kirjat/lasten_ja_nuorten/2007/fi_FI/rebekka_pirinen…