Miksi teknologia kehittyy niin nopeasti? Mitkä tekijät vaikuttavat siihen, ja ennen kaikkea, miksi pitää jatkuvasti kehittää/kehittyä?

Kysytty

Miksi teknologia kehittyy niin nopeasti? Mitkä tekijät vaikuttavat siihen, ja ennen kaikkea, miksi pitää jatkuvasti kehittää/kehittyä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Teknologiasta ja sen kehityksestä on perusteellinen tietopaketti Opetushallituksen etälukion sivuilla. Teknologian kehityksen alkusyistä ja sen kehittymisestä sivusto kertoo näin:

"Jo ihmiskunnan alkuvaiheissa keksittiin monia teknologisia innovaatioita, joiden tarkoituksena oli pääasiassa hengissä selviämisen turvaaminen. Teknologiaa voidaankin pitää ihmisen eloonjäämispyrkimysten välittömänä ilmauksena ja sen kehittymiseen vaikuttavat yleiset käsitykset maailmankuvasta, ihmisestä ja elämästä."

Teknologian kehittäminen perustuu aina aiemmiin kehitettyyn, eikä vaikkapa lääketieteen ja terveydenhoidon teknologioiden kehittymistä haluta pysäyttää tiettyyn pisteeseen, jos uusia, toimivia hoitomuotoja ja niihin liittyviä teknologioita on saatu kehitettyä.

Sivusto löytyy alta:

http://www02.oph.fi/etalukio/teknologia/index.html