Otsikko
Miksi Suomen keskisuuret kaupungit ovat niin väljästi asuttuja? Ruotsissa vaikkapa Jyväskylän kokoiset kaupungit ovat paljon tiheämmin rakennettuja.

Kysytty

Miksi Suomen keskisuuret kaupungit ovat niin väljästi asuttuja? Ruotsissa vaikkapa Jyväskylän kokoiset kaupungit ovat paljon tiheämmin rakennettuja.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tähän nyt ei ihan suoraa ja selkeää vastausta näytä löytyvän. Internetistä joitakin artikkeleja tulee vastaan, missä asiaa pohditaan ja yleinen toteamus on, että Ruotsin kaupungit on tosiaan rakennettu tiiviimmin. Yhtenä syynä pohditaan sitä, että Ruotsissa kaupungistuminen on alkanut aiemmin kuin Suomessa. Tässä Elinkeinoelämän keskusliiton artikkelissa käsitellään asiaa:

https://ek.fi/ajankohtaista/uutiset/viikon-kysymys-miten-suomen-ja-ruot…