Miksi myöhästymisestä maksutetaan Porvoon kirjastossa niin SAIRAAN PALJON???

Kysytty

Miksi myöhästymisestä maksutetaan Porvoon kirjastossa niin SAIRAAN PALJON???

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kysyit Porvoon kirjaston sakkokäytännöistä.
Myöhästymismuistutusten lähettämisestä syntyy kirjastolle välittömiä maksuja (tulostus, lomake + postimaksu). Sen lisäksi henkilökunta käsittelee myöhästymisistä johtuvia juttuja päivittäin, eli syntyy myös jonkun verran henkilöstömenoja. Myöhästymismaksuista ei synny voittoa kirjastolle.
Maksut vaihtelevat jonkun verran eri kirjastoissa. Porvoon kaupunginkirjaston maksut ovat varsin kohtuulliset. Eri kirjastojen maksuja löydät kirjastojen kotisivuilta (kirjastojen kotisivuja löydät osoitteesta http://www.kirjastot.fi , keskipalstasta kohta "Kunnan- ja kaupunginkirjastot, klikkaa haluamasi kunnan alkukirjainta ja sen jälkeen haluamasi kunnan nimen kohdalta kirjaston kotisivu-linkkiä, jolloin jostain kohtaa kotisivuja löytyy tietoja maksuista). Myöhästymismaksuilta voi tietenkin välttyä kokonaan palauttamalla lainat ajoissa tai uusimalla ne joko netin kautta tai puhelimitse. Terv. Porvoon kaupunginkirjaston lastenosasto