Miksi lomakkeenne eivät ole ssl -suojattuja?? On vaikea kysyä mitään ellei halua jokaisen internetin käyttäjän halutessaan voivan seurata mitä tekee. Entä…

Kysytty

Miksi lomakkeenne eivät ole ssl -suojattuja?? On vaikea kysyä mitään ellei halua jokaisen internetin käyttäjän halutessaan voivan seurata mitä tekee. Entä miksi te YK:n ihmisoikeusjulistuksen vastaisesti kerrotte sivuillanne olevan pakollisia kenttiä? Ettekö muka tiedä että anonymiteetti on verkonkäyttäjän LOUKKAAMATON oikeus? Pakollisuus on poikkeuksetta väkivaltaa!!

Alla oleva sähköpostiosoite on oikea ja toimiva. Kaikki muu "pakollinen" on lööperiä. Te aloititte tämän loukkaavan kunnioittamattomuuden osoittamisen, joten millä muulla tavalla siihen voisi vastata kuin sellaisella jota ymmärrätte?

PS. älkää vain alentuko kertomaan palautteen antajalle että tämä KOKEE jotain, saati PAHOITTELEMAAN mitään. Sellainen ei ole aitoa. Faktoja ei tarvitse subjektiivisesti kokea, ja pahoittelu taas olisi epäaitoa panettelua. Joten älkää alentuko sellaiselle tasolle, kiitos.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Yhteytemme on suojattu. Nimikenttä on alunperin laitettu palveluumme pakolliseksi roskaviestien välttämiseksi. Siihen voi kirjoittaa nimimerkkinsä tai etunimensä tai mitä haluaa, me emme käytä kysyjien henkilötietoja. Sähköpostiosoite pyydetään siksi, että vastaukset lähetetään asiakkaiden sähköpostiin. Asuinkunta -kenttä taas auttaa siinä, että kysyjälle suositellaan myös erityisesti lähteitä, joita hänen on helppo saada käsiinsä lähikirjastosta. Asuinkunta määrittelee myös sen, missä kysymykseen vastataan eli jakaa automaattisesti kysymyksen tiettyyn kuntaan.

Pakollisia kenttiä tarvitsemme siihen, että palvelumme voi toimia. Nimeä ei, totta kyllä, tarvita muulloin kuin silloin, kun asiakas kysyy omia lainatietojaan tms., sähköpostiosoitettakaan emme tarvitse, mikäli asiakas on valmis etsimään vastauksensa tuolta julkisesta arkistosta, Musiikkikirjastot-sivulla ja Kirjasammossa se ei ole pakollinen kenttä, koska vastauksia tulee vähemmän näkyviin sivujen vastauslistaan, http://www.musiikkikirjastot.fi/kysy/ ja http://www.kirjasampo.fi/kysy. Asuinkunta -kenttä sen sijaan on välttämätön, koska meillä ei ole vakituisia vastaajia, vain suunnittelija, joka vastaa teknisestä sujuvuudesta, kehittämisestä, vastausten laadusta sekä vastaamisen organisoinnista. Kysymyksiä ei ehditä siis mitenkään jakaa käsivälitteisesti vastaajille saakka. Ja mikäli kysymyskenttä ei ole pakollinen, meillä ei ole mitään vastattavaa.

YK:n ihmisoikeuksia toki kunnioitamme: koko palvelun käyttö on täysin vapaaehtoista.