Otsikko
Miksi kirkoissa on aina 18 ikkunaa? Mikä legenda/sääntö/tarina on tämän luvun takana?

Kysytty

Miksi kirkoissa on aina 18 ikkunaa? Mikä legenda/sääntö/tarina on tämän luvun takana?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Mistä yhteydestä tämä 18 ikkunan tieto on peräisin? Tarkoitatko jotain määrättyä kirkkokuntaa? Mieleeni tulee aika monta kirkkoa, jossa on enemmän tai vähemmän kuin 18 ikkunaa esim. Kallion kirkko, Kerimäen puukirkko, Johanneksen kirkko, Mikaelin kirkko, Turun Tuomiokirkko ja Helsingin Tuomiokirkko.

2 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Tosi huono vastaus.