Otsikko
Miksi Joroisten, Kangaslammin ja Heinäveden kuntien puhelintiedot löytyivät Pohjois-Savon puhelinluettelosta, vaikka ne kuuluvat/kuuluivat Etelä-Savoon? Ne…

Kysytty

Miksi Joroisten, Kangaslammin ja Heinäveden kuntien puhelintiedot löytyivät Pohjois-Savon puhelinluettelosta, vaikka ne kuuluvat/kuuluivat Etelä-Savoon? Ne kuuluivat Varkauden verkkoryhmään, johon kuului jo mainittujen lisäksi Leppävirta.

Vastaus

Vastattu

Viimeiset paperiset puhelinluettelot julkaistiin vuonna 2017. Kirjastossa ei ole vanhoja puhelinluetteloita, mutta Fonecta kertoi sivuillaan, että vuoden 2013 Pohjois-Savon puhelinluettelossa oli uutuutena myös mm. "uudistuneet taajamakartat ja 20-sivuinen koko Suomen tiekartta. Myös lähialueiden ja muun Suomen kaupunkien keskustakarttoja, taajamakarttoja ja laskettelualueiden topografisia karttoja." Ilman puhelinluetteloita emme pysty selvittämään, olisiko mukana ollut myös Etelä-Savon kuntien puhelintietoja. Alla linkki Fonectan tiedotteeseen:

https://www.sttinfo.fi/tiedote/pohjois-savon-puhelinluettelo-ja-keltaiset-sivut-auttaa-arjessa?publisherId=3906&releaseId=58091