Miksi Epress.fi-sivustolta ajoittain puuttuu lehdistä jonkun tietyn päivän julkaistu lehti, vaikka lehti olisi sinä päivänä julkaistu? Esimerkiksi tätä…

Kysytty

Miksi Epress.fi-sivustolta ajoittain puuttuu lehdistä jonkun tietyn päivän julkaistu lehti, vaikka lehti olisi sinä päivänä julkaistu? Esimerkiksi tätä kirjoittaessa Aamulehdestä ja Hesarista ei ole 6.11. sunnuntain painosta, vaikka sellainen on kuitenkin tehty. Samaa näkee esimerkiksi joulupyhinä, jonkun pyhäpäivän lehti jää ilmestymättä vaikka fyysinen lehti olisikin julkaistu. Johtuuko esim. työajoista, eli jossakin palvelun tuottajalla ei ole ihmistä töissä toimittamassa sähköistä versiota palveluun ja se jää näin saamatta? Ongelma on ikävä, koska lehti ei tule myöhemminkään ja jää siten arkistosta puuttumaan.

Vastaus

Vastattu

ePress-sanomalehtipalvelussa ovat luettavissa painettujen sanomalehtien näköisversiot. Painettu Aamulehti ei ilmestynyt sunnuntaina 6.11.2022 kuten ei Hesarikaan, joten sunnuntain lehdistä ei ole olemassa näköisversioita. Lehtien verkkosivuilla on aineistoa tilaajille myös niinä päivinä, jolloin painettu lehti ei ilmesty. Tilaajat, joilla on digilukuoikeudet, pääsevät lukemaan tätä aineistoa. Ainakin osa näistä jutuista ilmestyy myöhemmin myös painetuissa lehdissä.

2 ääntä

Kommentit

Myöskään Hufvudstadsbladet ei ilmestynyt 6.11. eikä sen päivän digilehteä "e-tidningen" ole lehden omassakaan digiarkistossa. Tämäkin lehti julkaisi verkossa muutamia kirjoituksia päivän mittaan.