Miksi eduskunnan talouden hallinta on poliittisten toimijoiden hallinnassa eikä talousalan ammattilaisten joilla ei ole sidoksia puoluetoimintoihin?

Kysytty

Miksi eduskunnan talouden hallinta on poliittisten toimijoiden hallinnassa eikä talousalan ammattilaisten joilla ei ole sidoksia puoluetoimintoihin?

Vastaus

Vastattu

Kansliatoimikunta tekee päätöksensä virkavastuulla toimivien asiantuntijoiden esittelystä.
Eduskunnan tilejä ja hallintoa tarkastavat eduskunnan tilintarkastajat, joista yksi on ammattitilintarkastaja (KHT- tai JHT-tilintarkastaja).