Miks täällä ei ole paljon vampyyri kirjoja esim vapyyrinpäiväkirja ja charlainen harris?

Kysytty

miks täällä ei ole paljon vampyyri kirjoja esim vapyyrinpäiväkirja ja charlainen harris?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

HelMet-kirjastoissa on kyllä aika paljon vampyyriaiheisia kirjoja. Voit etsiä niitä osoitteesta http://www.helmet.fi valitsemalla ”Muut hakutavat” ja pudotusvalikosta ”Asiasana” ja kirjoittamalla hakukenttään sanan ”vampyyrit”. Jos haluat, voit oikeanpuoleisesta pudotusvalikosta rajata hakua esimerkiksi kaunokirjoihin tai lasten kokoelmaan. Sitten paina vain nappia ”Hae”, niin saat listan kirjoista.

Sarjan ”Vampyyripäiväkirjat” ensimmäinen osa on hyvin varattu, ja siksi sitä ei löydy kirjaston hyllystä. Voit kuitenkin tehdä kirjasta varauksen osoitteessa http://www.helmet.fi/record=b1975728~S9*fin. Charlaine Harrisin kirjoja löytyy haulla, kun laitat tekijän nimeksi ”Harras, Charlaine”. Voit tarvittaessa varata myös niitä. Varauksen saat tehtyä kirjan sivulla vasemmassa yläkulmassa olevasta napista ”Varaa”. Tarvitset varaukseen kirjastokortin numeroa ja pin-koodia. Kovin varattuja kirjoja saatetaan hankkia myöhemmin lisää, mutta kaikkein suosituimpia kirjoja ei ole valitettavasti varaa hankkia niin montaa kappaletta, ettei varausjonoja muodostuisi.