Otsikko
Mikähän oheisen kuvan lautapelin nimi on, ja onko siitä muuta tietoa? - Jäljellä on vain tuo pelilauta eikä muuta. Mitään merkintöjä edes painopaikasta tms en…

Kysytty

Mikähän oheisen kuvan lautapelin nimi on, ja onko siitä muuta tietoa? - Jäljellä on vain tuo pelilauta eikä muuta. Mitään merkintöjä edes painopaikasta tms en tuosta löytänyt. Laudassa on punainen ja sinisen "rata", ehkä raitiotie ja linja-autoreitti, päätellen kuvista ja "asema" -sanoista. Lisäksi poliiseja ja ehkä "rosmoja"? Luulisin olevan 50-luvulta?

Kiitoksia hienosta sivustosta ja työstä!

Liitetiedostot

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä voisi olla alkuperäinen tai ainakin vanha versio Rosvo ja Poliisi -pelistä. Pelialusta näyttää vähän toisenlaiselta tässä versiossa, mutta idea vaikuttaa samalta. Peli on legendaarinen roolipeli, jossa on tarkoitus tienata mahdollisimman paljon rahaa. Jos olet rosvo, ryöstät pankki- ja postikonttoreita. Jos olet poliisi, otat kiinni rosvoja ja tienaat palkkiorahoja. Eniten rikollisuudella tienaava voittaa tässä klassisessa perhepelissä, jota on myyty yli 60 vuotta.

https://www.algaspel.se/produkter/barnspel/tjuv-och-polis

Liitteesä näkyy kuva nykyisestä pelilaudasta.