Mikähän mahtaa olla se, ilmeisestikin rikkakasvi, joka jää törröttämään lehmien ja muidenkin eläinten laitumille yksittäisinä noin metrin korkeina törröttäjinä…

Kysytty

Mikähän mahtaa olla se, ilmeisestikin rikkakasvi, joka jää törröttämään lehmien ja muidenkin eläinten laitumille yksittäisinä noin metrin korkeina törröttäjinä, koska eivät kelpaa kasvinsyöjäeläimille. Kasvi lienee myrkyllinen tai haitallinen elukoille. Niitä näkee usein paljon lehmien laitumilla joka puolella ainakin Etelä-Suomea. Joku väitti kasvin olevan Hevonhierakka, pitääkö se tieto paikkansa? Vai onko kyseessä jokin muu kasvi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vaikea sanoa ilman kuvaa mikä kasvi on kyseessä. Laitankin oheen linkin joka avaa kuvan hevonhierakasta http://www.pukinparta.net/html/hevonhierakka.htm

Tosin hevonhierakan ei pitäisi kasvaa ihan noin isoksi kasviksi kuin kuvasitte.

Tässä vielä Wikipediassa olevaa kuvausta kasvita http://fi.wikipedia.org/wiki/Hevonhierakka

3 ääntä
Asiasanat

Kommentit

voi olla pujo