Mikähän laulu on kyseessä, olen laulanut tätä ala-asteella kuorossa vuonna 1985. Sanat menevät muistaakseni näin. Jo päivä painuu pilven taa Ja pilvet ruskon…

Kysytty

Mikähän laulu on kyseessä, olen laulanut tätä ala-asteella kuorossa vuonna 1985.
Sanat menevät muistaakseni näin.

Jo päivä painuu pilven taa
Ja pilvet ruskon heijastaa
Kun kaislarantaan hiljalleen
Tuo sorsa poikueen.
Uu uuuuuu-uu uu-uu-u u uu...

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tällaista laulua en onnistunut löytämään. Jos joku lukija tunnistaa laulun, tiedon voi kirjoittaa kommenttina tähän vastaukseen.

Saamani lisätiedon perusteella täydennän vähän vastausta. Laulu siis alkaakin "Jo painuu päivä metsän taa". Näilläkään alkusanoilla en löytänyt mitään, mutta laulua esittäneen kuoron johtajalta sain tietää, että hänelläkään ei ole laulusta painettua nuottia, vaan vain valokopio käsin kirjoitetusta nuotista. Sen hän on saanut Nuorten kuoroliiton kuoropäivillä Moskovassa 1980-luvulla laulun säveltäjältä Georgi Struvelta (nimi nuotissa Georgij Struve), joka on ilmeisesti venäläinen. Kopiossa ei ole mainintaa suomenkielisen sanoituksen tekijästä eikä kustantajasta.

Näyttää siis siltä, että laulusta ei ole olemassa suomenkielistä painettua nuottia.

0 ääntä

Kommentit

Hei, tätä varmasnkin tarkoitut. Nuottia olen itsekin etsinyt, mutta en ole löytänyt. Videoklippi löytyi: https://youtu.be/P9lqHut4JbM

Tämä kaanon oli itsellänikin hukasss. Ko. videolla huilulla soitettu melodia laulettiin la la la la..

Kiitos lisätiedoista! Laulu siis alkaakin näin: Jo painuu päivä metsän taa. Ja kysymyksessä on kaanon.