Otsikko
Mikä satukirja mahtaisi olla kyseessä? Kirjaa lueskelin n -90 -luvun alkupuoliskolla, siinä oli isoja kuvia, nimenomaan kultaisia, eli värikuvia mitä ihailin…

Kysytty

Mikä satukirja mahtaisi olla kyseessä? Kirjaa lueskelin n -90 -luvun alkupuoliskolla, siinä oli isoja kuvia, nimenomaan kultaisia, eli värikuvia mitä ihailin. Muistaakseni pitkähiuksinen tyttö kehräsi kultaista lankaa, en muista miksi mutta mieleen on jäänyt ne kultaiset kuvat mitkä saattoi sisältää kuvia langasta. Satu ei mielestäni ollut alkuperältään suomalainen. Mielestäni kirja ei ollut Anni Swania eikä se toinen "Tittelintuure", kirjat eivät Google -haulla näyttäneet samalta. Samaan aikaan lainailin satuosastolta kirjastosta mm Vattumatoa. Sisälsi myös makeita kuvia.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Näyttävistä "kultaisista" kuvista tulee ensimmäisenä mieleen Onni Mansneruksen kuvitus Aili Somersalon kirjaan Mestaritontun seikkailut. Siinä pitkähiuksinen Saraste-neito joutuu rangaistukseksi ylpeydestään kutomaan kultaista viittaa miltei maata viistävistä hiuksistaan. Langasta tosin ei kirjassa ole kuvaa, mutta Sarasteesta kyllä.