Mikä pieni hyönteinen tämä on. On nähty monta kertaa vessassa jossa on kosteaa ja lämmin. Lentää yleensä valonlähteen ympärillä.

Kysytty

Mikä pieni hyönteinen tämä on. On nähty monta kertaa vessassa jossa on kosteaa ja lämmin. Lentää yleensä valonlähteen ympärillä.

Vastaus

Vastattu

Kuvat ovat epäselviä, mutta koon ja muodon perusteella kyseessä voisi olla jokin perhossääski (Psychodidae). Kuvia perhossääskistä löytyy esim. Raimo Peltosen Hyönteiskuvastosta, http://www.hyonteiset.com/diptera-kaksisiipiset/nematocera-saasket/cf-c…

Lisätietoa hyönteisistä:

Olsen, Lars-Henrik: Pikkuötökät talossa ja puutarhassa (2009)

Sandhall, Åke: Sääsket ja kärpäset (1980)