Mikä on yleisten kirjastojen keskuskirjasto ja mitkä ovat sen tehtävät? kiitos vastauksista. Tarvitsen tiedot koulutyötä varten.KIITOS. ja hauskaa kevään…

Kysytty

Mikä on yleisten kirjastojen keskuskirjasto ja mitkä ovat sen tehtävät?
kiitos vastauksista. Tarvitsen tiedot koulutyötä varten.KIITOS. ja hauskaa kevään odotusta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Yleisten kirjastojen keskuskirjasto on Helsingin kaupunginkirjasto. Sen tehtävät määritellään kirjastoasetuksessa 1078/1998 seuraavasti:
1) toimia yleisten kirjastojen valtakunnallisena kaukopalvelukeskuksena;

2) edistää yleisten kirjastojen sekä yleisten ja tieteellisten kirjastojen yhteistoimintaa;

3) kehittää kirjasto- ja tietopalvelujen järjestämisessä tarpeellisia yhteisiä työmenetelmiä ja apuvälineitä; sekä

4) suorittaa asianomaisen ministeriön antamat muut tehtävät.
Toivon myös sinulle antoisaa, lämpöistä ja muistorikasta kevättä.