Mikä on vihrein tapa viedä roskat? Yritän kierrättää kaiken mahdollisen, mutta jotain roskaa jää aina sekaroskiin. Jos ei halua käyttää muovipussia, niin mitä…

Kysytty

Mikä on vihrein tapa viedä roskat? Yritän kierrättää kaiken mahdollisen, mutta jotain roskaa jää aina sekaroskiin. Jos ei halua käyttää muovipussia, niin mitä kannattaisi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helsingin seudun ympäristöpalvelut HSY:n sivuilla neuvotaan, että esimerkiksi biojätteen pakkaamiseen voisi käyttää sanomalehtipaperia, paperikassia, jauhopussia tai kuivien tuotteiden kartonkipakkauksia kuten keksipakettia. Näitä voinee soveltaa myös sekajätteen kierrättämiseen uuden pakkausmateriaalin hankinnan sijasta.

Hyvä verkkosivu erilaisten ostoskassien vertailuun: http://kassi-info.fi/