Mikä on tämä tuttu kappale?? Se soi tuossa Kirk Douglasin elokuvassa Vikings v. 1958 kohdassa 1.50 ja sama tuossa You tubessa alussa En resa igenom Värmland…

Kysytty

Hei! Mikä on tämä tuttu kappale?? Se soi tuossa Kirk Douglasin elokuvassa Vikings v. 1958 kohdassa 1.50 ja sama tuossa You tubessa alussa En resa igenom Värmland 1942?

Vastaus

Vastattu

Sävelmä on ruotsalainen kansansävelmä, joka tunnetaan esimerkiksi nimillä "Ack, Värmeland, du sköna", "Värmlandsvisan" ja "Kaunis kotimaani". "The vikings" -elokuvan musiikin säveltäjä Mario Nascimbene on käyttänyt tätä kansansävelmää omassa teoksessaan.