Mikä on taiteet ja liikunta luokan numero Helsingin kirjastossa?

Kysytty

Mikä on taiteet ja liikunta luokan numero Helsingin kirjastossa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjaston aineisto on järjestetty aiheittain ryhmiin eli luokkiin. Helsingin kaupunginkirjastolla on oma, Yleiseen kymmenluokitukseen perustuva luokitusjärjestelmä.Aineisto on sijoitettu hyllyihin luokituksen avulla.
Tietokirjallisuus jakautuu kymmeneen pääluokkaan (sataluokat 000, 100, ... 900), ja näistä kukin edelleen kymmeneen kymmenluokkaan (010, 020 jne.). Kukin kymmenluokka jakautuu edelleen
kymmeneksi luokaksi (011, 012 jne.).

Taiteiden ja liikunnan pääluokka on 700.
700 Taiteen tutkimus, yleinen taidehistoria
710 Uudet taidemuodot
720 Arkkitehtuuri
730 Kuvanveistotaide
740 Maalaustaide, piirustustaide
750 Graafinen taide, valokuvaus
760 Taideteollisuus, taidekäsityö
770 Näyttämötaide, elokuvataide
780 Musiikki
790 Liikunta, urheilu, leikit, huvit
Katso lisää:
http://hklj.kirjastot.fi .

Muissa yleisissä kirjastoissa kuin Helsingissä on käytössä YKL-luokitusjärjestelmä, jota voit tutkia osoitteessa http://ykl.kirjastot.fi .