Otsikko
Mikä on suomenkielinen vastine tietotekniikassa käytetylle termille Representational State Transfer (REST)?

Kysytty

Mikä on suomenkielinen vastine tietotekniikassa käytetylle termille Representational State Transfer (REST)?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Näyttää todella siltä, että Representational State Transfer eli REST-termistä ei ole vielä yleisessä käytössä olevaa suomennosta. Sanakirjat eivät tunne suomennosta ja löydetyissä teksteissä käytetään tästä Web services -protokollasta vain englantilaista muotoa tai sen lyhennettä (esim. REST-protokolla, REST-periaate, REST-pohjainen palvelu tai pelkästään REST-arkkitehtuuri).
Suomenkielisiä tekstejä, joissa termiä käytetään, löytyy esimerkiksi www.google.fi . Valitse vaihtoehdoista kohta suomenkielisiltä sivuilta ja käytä hakusanana "Representational State Transfer" launausmerkkien kera.