Otsikko
Mikä on hand pie suomeksi? Kuin danish pastry? Onko se viineri? Vai mikä?

Kysytty

Mikä on hand pie suomeksi? Kuin danish pastry? Onko se viineri? Vai mikä?

Vastaus

Vastattu

Hand pie määritellään joko pieneksi, käteen sopivaksi piirakaksi Sugargeekshow.com

tai pieneksi, puolikuun tai kolmion muotoon taitetuksi piirakaksi. Fae-magazine.com Piirakan muoto, jossa taikinä suojaa täytettä, on sopiva työmiesten eväisiin.

Piiraiden täyte on näköjään usein suolaista, mutta voi olla myös marjaista tai makeaa.

Hand pie voi olla myös Empada, Pirozhki, samosa, turn over tai coctailpiirakka.

Suomalaisista piiraista ulkonäkö muistuttaa eniten uutuustuote Rostista, keitinpiirakkaa, sulhaspiirakkaa, syrjäpiirakkaa, lihapiirakkaa tai Lörtsyä. IS.fi 27.8.2020