Mikä olisi hyvä romaani, joka sopisi 15- vuotiaalle tytölle? Kaipailisin jotain uudenpaa enkä mitää vanhaa ja mielellään tarina saisi olla nykyaikaisempaa eikä…

Kysytty

Mikä olisi hyvä romaani, joka sopisi 15- vuotiaalle tytölle? Kaipailisin jotain uudenpaa enkä mitää vanhaa ja mielellään tarina saisi olla nykyaikaisempaa eikä mitään 1970-luvun kirjoja.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Marja-Leena Tiaisen tuotannosta löytyy mielenkiintoisia nuortenkirjoja, esimerkiksi Khao Lakin sydämet, jonka päähenkilö Emma palaa Thaimaahan, missä hän lomaili lapsena perheensä kanssa tsunamin iskiessä.

Kirsikka Saaren Hölmö nuori sydän kuvaa nykynuorten elämää Itä-Helsingissä.

Käännöskirjallisuuden puolelta suosittelen John Greenen tuotantoa, esim. Tähtiin kirjoitettu virhe.

Säeromaanin muotoon kirjoitettu Sarah Crossanin Yksi kuvaa vaikuttavalla tavalla siamilaiskaksosten sisaruutta.

Lisää kirjavinkkejä löytyy esimerkiksi osoitteesta kirjasampo.fi