Mikä erottaa kirjastonhoitaja ja kirjastovirkailijan?

Kysytty

Hei, mikä erottaa kirjastonhoitaja ja kirjastovirkailijan?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ammattinimikkeinä eroa on koulutustasossa. Kirjastovirkailijan tehtäviin edellytetään on toisen asteen ammattitutkinto, kirjastonhoitajan korkeakoulututkinto.

Kirjastonhoitajalla on mahdollisuus hakeutua esimiestehtäviin erilaisissa kirjasto- ja arkistoalan työpaikoissa.

Käytännössä kirjastoalan ammattilaiset tekevät usein hyvin samantapaisia töitä.

8 ääntä

Kommentit

Ei pidä paikkaansa. Ei korkeakoulututkinnon käynyt pääse kirjastonhoitajaksi, jos kirjastossa on vapaana kirjastovirkailijan paikka. Eli, kirjastovirkailijana työskennellään myös korkeakoulututkinnon kanssa. Toivottavasti tämä vastaus korjataan.

Eihän tuossa vastauksessa niin väitettykkään...

Missään ei mainittu että korkeakoulututkinnon käynyt pääsee AINA kirjastohoitajaksi, mainittiin vain se, että kirjastohoitajaksi vaaditaan korkeakoulututkinto