Mikä 90-luvun nuortenkirja? Hei! Lainasin 90-luvun lopulla ahkerasti erään nuortenkirjan, joka sijoittui Englannin rannikolle pieneen kuvitteelliseen…

Kysytty

Mikä 90-luvun nuortenkirja?

Hei! Lainasin 90-luvun lopulla ahkerasti erään nuortenkirjan, joka sijoittui Englannin rannikolle pieneen kuvitteelliseen kaupunkiin. Päähenkilö oli tyttö, ja hänen luokkansa oli retkellä
majatalossa/hotellissa, jossa asui vampyyri, joka houkutteli koululaisia pauloihinsa öisin.
Hotellin pihalla tyttö kohtasi muutaman kerran vanhan naisen, joka kertoi hänelle vampyyristä. Lopulta tyttö ystävineen surmasi vampyyrin tivolista ostetulla karkkitangolla. Tytön nimi saattoi olla Susan.

Kuka oli kirjailija, ja mikä tämän kirjan nimi olikaan? Olisi upean nostalgista löytää se.

Vastaus

Vastattu

Vampyyri surmataan karamellitangolla Robert Swindellsin kirjassa Huone 13. Päähenkilönä siinä on Felicity Morgan, josta käytetään kutsumanimeä Fliss. Hänen koululuokkansa retkikohde, kirjan tapahtumapaikka Whitby on aivan oikea olemassaoleva rannikkokaupunki pohjoisessa Yorkshiressa Englannissa. Todellisia ovat myös kirjassa esiintyvät nähtävyydet ja retkikohteet, kuten kapteeni Cookin muistomerkki ja Robin Hood's Bay. Kirjassa mainitun 199-askelmaisen portaikon päässä olevan St Maryn kirkon hautausmaan haudoista yhteen liittyy uskomus, jonka mukaan se on kreivi Draculan hauta.

Secrets of St Mary's Churchyard in Whitby | The Whitby Guide

2 ääntä

Kommentit

Downton Abbeyn tapahtumat sijoittuivat Yorkshireen. Useimmat dialogeissa mainitut paikkakunnat ovat todellisia, muiden muassa Whitby.