Mihin suuntaan Super Mario Bros -pelisarjan kysymyslaatikosta saatu sieni lähtee? Tuntuu että osassa pelejä se on satunnainen, mutta joissan määritetty.

Kysytty

Mihin suuntaan Super Mario Bros -pelisarjan kysymyslaatikosta saatu sieni lähtee? Tuntuu että osassa pelejä se on satunnainen, mutta joissan määritetty.

Vastaus

Vastattu

Asia on askarruttanut pelaajia, ja siitä löytyy jonkin verran keskustelua verkosta. Ilmeisesti vastaus voi riippua pelistä, sienen tyypistä ja pelaajan sijainnista.

Esimerkiksi ensimmäisessä Super Mario Bros -pelissä supersieni liikkuu oikealle. Super Mario Bros. 3 -pelissä sienen suuntaan pystyy vaikuttamaan lyömällä kysymyslaatikkoa joko oikealta tai vasemmalta.

Kuitenkin muut sienet, ja sienet muissa peleissä voivat käyttäytyä eri tavalla, ja lähteä esimerkiksi satunnaiseen suuntaan. Silläkin voinee olla vaikutusta, millä laitteella peliä pelaa.

Lisätietoa supersienestä: https://mario.fandom.com/wiki/Super_Mushroom