Otsikko
Mihin kirjastoihin on koottuna aikakauslehtien vuosikertoja 1950-luvun lopulta 1970-luvulle (Apu, Seura, Viikko jne.)?

Kysytty

Mihin kirjastoihin on koottuna aikakauslehtien vuosikertoja 1950-luvun lopulta 1970-luvulle (Apu, Seura, Viikko jne.)?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pääkirjastossa Pasilassa säilytetään lehtiä pisimpään. Lehtiä ei voi lainata, mutta niistä saa kopioita. Osa vanhemmista lehdistä on käytettävissä mikrofilmattuina.

Voit etsiä lehtiä kaupunginkirjaston tietokannasta http://www.helmet.fi . Kirjoita teoksen nimen kohdalle lehden nimi ja valitse aineistoksi lehdet. Klikkaa hiirellä hakutuloksesta lehden nimeä, esim. Apu:Helsinki. Näet siten lehden saatavuus/säilytystiedot. Ainakin Seuraa löytyy mainitsemiltasi vuosikymmeniltä. Voit tiedustella asiasta tarkemmin Pasilan kirjaston uutisalueelta.

7 ääntä

Kommentit

Muistelen että 1970 luvulla olisi Apu lehdessä ollut käsityö ohjeita esim. Villatakin ohje.

Anna lehdessä olisi ollut myös käsityöohjeita joissa Katri Helena oli mallina.

Mistähän vielä löytyisi näitä lehtiä