Mieleeni tuli, erinäisistä syistä, vastustamaton halu oppia uudelleen matematiikkaa. Olen opiskellut sitä aiemmin lukiossa, mutta siitä on jo kymmenisen vuotta…

Kysytty

Mieleeni tuli, erinäisistä syistä, vastustamaton halu oppia uudelleen matematiikkaa. Olen opiskellut sitä aiemmin lukiossa, mutta siitä on jo kymmenisen vuotta... Google neuvoo minulle monta kirjaa josta lukio-matikkaa voisi taas oppia, mutta ne ovat kovin kalliita, joten kysyisin josko pääkaupunkiseudun kirjastoista löytyisi jotain sopivia kirjoja lainattavaksi. Sekä suomi että englanti sopivat kieliksi. Osiaisiko kirjastonhoitaja suositella sopivaa kirjaa tai oppikirjaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjastossa on paljonkin lukion matematiikan kirjoja lainattavana. Niitä voi hakea esimerkiksi hakusanoilla: matematiikka lukio oppikirjat.

Useimmat kirjat käsittelevät jotain tiettyä matematiikan alaa (todennäköisyyslaskenta, geometria, integraalilaskenta jne), mutta on myös kertauskirjoja sekä vanhoja ylioppilastehtäviä.

Kirjaston kokoelmista löytyy esimerkiksi koulukäytössä oleva Tekijä-niminen sarja, http://haku.helmet.fi/iii/encore/search/C__Stekij%C3%A4__Orightresult__…