Metsästän kirjaa, jonka kannessa on vaalenapunainen mekko. Muistin, että kirjan nimikin olisi ollut tuo 'Mekko', mutta ei löydy! Kyse on kotimaisesta …

Kysytty

Hei!

Metsästän kirjaa, jonka kannessa on vaalenapunainen mekko. Muistin, että kirjan nimikin olisi ollut tuo 'Mekko', mutta ei löydy! Kyse on kotimaisesta (luultavasti naiskirjailijan) kirjasta, joka poukkoilee ajassa ja paikoissa Helsinki/ Karjala. Juoni menee jotenkin niin, että kertoja löytää mekon ja se saa hänet muistamaan jotain...?
Mahtaako olla olemassa - koko kirjaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Voisikohan kyseessä olla Mirjam Lohen teos nimeltä Nuttu (Teos, 2008)?
Kannessa ainakin on tyttö vaaleanpunaisessa mekossa ja kuvauskin kuulostaisi vähän siltä mitä etsit. Tässä linkki kustantajan sivulle, jossa on kuva kirjan kannesta ja kuvaus juonesta: http://www.teos.fi/kirjat/kaikki/2008-syksy/nuttu.html