Menevätkö kaikki kalevalamittaiset runot kalevalaisen sävelmään "Nuku nuku nurmilintu"? Löytyykö tästä musiikillisesti opastavaa perusteosta?

Kysytty

Menevätkö kaikki kalevalamittaiset runot kalevalaisen sävelmään "Nuku nuku nurmilintu"? Löytyykö tästä musiikillisesti opastavaa perusteosta?

Vastaus

Vastattu

Tietoa runonlaulusta löytyy mm. seuraavista teoksista:

- A.O. Väisänen: Hiljainen haltioituminen : A. O. Väisäsen tutkielmia kansanmusiikista

- Suomen musiikin historia. Kansanmusiikki

- Kansanmusiikki

Ilona Korhonen: Tulin kuin tulikipuna : Larin Parasken runolauluopissa