Meillä on keittiössä riisihäröjä, elävinä on löydetty suunnilleen viisi. Heitin keittiöstä pois kaiken ruuan, mikä niille saattaisi kelvata ravinnoksi ja mihin…

Kysytty

Meillä on keittiössä riisihäröjä, elävinä on löydetty suunnilleen viisi. Heitin keittiöstä pois kaiken ruuan, mikä niille saattaisi kelvata ravinnoksi ja mihin ne saattaisivat päästä rasiaan sisään. Milloin viimeistään riisihäröjen pitäisi olla kuolleita? Toisin sanoen, jos esimerkiksi viikon tai kahden päästä löytyy yksi elävä yksilö, onko se vain selvinnyt hengissä siihen asti ilman suurempaa ruokalähdettä vai ovatko ne vain löytäneet jostain ravintoa? Kuinka kauan pitää kulua aikaa ilman elävän yksilön löytymistä, että voin olla hyvin varma, että pääsin niistä eroon? Voivatko riisihäröt elää esim. lattialta löytyvillä murusilla yms.?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suosittelen, että otat yhteyttä Helsingin kaupungin Ympäristökeskuksen asumisterveysneuvonnan palvelunumeroon 09-310 15 000, (ma, ke–pe: klo 9–12, ti klo 9–15).

Ympäristökeskuksen sivuille on myös kerätty sisätilojen tuholaisiin liittyvää tietoa.

http://sisatilojentuholaiset.fi/