Meillä oli kissa nimeltään neiti gisette muttunen. Mistähän lastenrunosta hän oli saanut nimensä?

Kysytty

Meillä oli kissa nimeltään neiti gisette muttunen. Mistähän lastenrunosta hän oli saanut nimensä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Neiti Grisette Muttunen on tuttu vanhasta englantilaisesta lastenrunosta (Neiti Muttunen), jonka Kirsi Kunnas on riimitellyt suomeksi lastenrunokokoelmaan Hanhiemon iloinen lipas (1954, useita painoksia).