Meillä Helsingin reumayhdistyksessä on tulossa tapaaminen, jonka otsikko on "reuma ja kirjallisuus". Emme ole hakemassa vain lääketieteellisiä juttuja, vaan…

Kysytty

Hei,
meillä Helsingin reumayhdistyksessä on tulossa tapaaminen, jonka otsikko on "reuma ja kirjallisuus". Emme ole hakemassa vain lääketieteellisiä juttuja, vaan myös mahdollisia kosketuksia kaunokirjallisuuteen.
Voisitko auttaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kaunokirjallisuutta reumatismista:

Runoja:

Hilden, Kirsti: Kuin huutaisi tuuleen, Suomussalmi: Myllylahti,
2001.
Hilden, Kirsti: Ja hiljaisuus vastaa, Suomussalmi: Myllylahti,
2002.
Calas, Leena: Sortumatta souda vaikk'ois vastatuuli : reuma-
päiväkirja: Heinola, 2005.
Rinne, Päivi: Rakastit vaikenemalla : Keuruu, 2001.

Romaaneja:

Karjalainen, Meeri : Mummon reumatismi: Työväen näyttämöiden
liitto, 1973.
Kälkäjä, Mirjam: Harmoonityttö ja toinen talvi: novelleja
Kirjayhtymä, 1984.
Lardot, Raisa: Reumapotilaita, Otava, 1983.
Liikkanen, Marjatta: Älä unohda minua, Gummerus, 2006
Pekkinen, Kaarina: Kokenut potilas, Aittaco, 1991.
Pyysaari, Taina: Eemeili@. Gummerus, 2007.
Päätalo, Kalle: Linjoilla ja linjojen takana, Gummerus, 2007.
Rinser, Luise: Täydellinen ilo, Otava, 1963.

Muistelmia:
Minun fibromyalgiani Helsinki : Suomen reumaliitto, [1997].
Reuma-lehden 1995 järjestämän kirjoituskilpailun aineistoa

Ilo pintaan : reumahuumorin kilpakeräyksen satoa / Kaija Jäppinen (toim, Suomen reumaliitto, 1999.

Teoksia voi tiedustella pääkaupunkiseudun kirjastoista.