Marraskuussa 7 vuotta täyttävä poikani tarvitsee nyt oman kirjastokortin, kun alkavat koulun kanssa käydä kirjastossa. Aiemmin on lainattu isän kortilla. Onko…

Kysytty

Hei. Marraskuussa 7 vuotta täyttävä poikani tarvitsee nyt oman kirjastokortin, kun alkavat koulun kanssa käydä kirjastossa. Aiemmin on lainattu isän kortilla. Onko mahdollista, että isä voi yksinään tulla tekemään/hakemaan pojalle oman kortin. Käytännön syistä lähipäivinä vaikeaa, että päästäisiin kaksisteen miehissä kirjastoon.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Isä voi mennä ilman poikaa hakemaan kortin. Kannattaa täyttää tämä lomake etukäteen: http://luettelo.helmet.fi/screens/kirjastokorttihakemus.pdf

Lomaketta ei voi lähettää sähköisesti vaan se tulostetaan ja otetaan mukaan kirjastoon. Takaajan eli isän kirjastokortti ja henkilötodistus pitää ottaa mukaan myös. Varmuuden vuoksi voi ottaa mukaan myös pojan henkilötodistuksen, esim. passi tai kelakortti.