Otsikko
Mahdollisimman kattavaa älypuhelimen käyttöohjekirjaa? Löytyykö sellaista? Älypuhelimen mukana tulevat käyttöohjeet perustuvat pitkälle laitteen ymmärtämisen…

Kysytty

Mahdollisimman kattavaa älypuhelimen käyttöohjekirjaa? Löytyykö sellaista? Älypuhelimen mukana tulevat käyttöohjeet perustuvat pitkälle laitteen ymmärtämisen oletukselle. Esimerkiksi: on ohjeet asetuksille DualSIM ja VPN ja yksityinenDSN. Mutta puhelimen mukana olevassa käyttöohjeessa ei missään kerrota, mikä on DualSIM, VPN ja yksityinenDSN ja mitä niillä tehdään. Onko olemassa suomalaista kirjaa, joka opastaa älypuhelimen "salattuihin" kummallisiin käsitteisiin ja toimintoihin?

Vastaus

Vastattu

Olet aivan oikeassa. Nykypäivän älypuhelimiin on harvoin tarjolla kunnollista ohjekirjaa. Älypuhelimen toiminta perustuu nykyään erilaisiin sovelluksiin, jotka kehittyvät ja muuttuvat jatkuvasti.

Älypuhelimen käytöstä on kuitenkin julkaistu kirjoja. Voisin suositella muutamaa suomenkielistä kirjaston kokoelmista löytyvää kirjaa. Kirjan nimeä klikkaamalla pääset selaamaan kirjan saatavuustietoja Kyyti-kirjastossa:
Sanikka, Ulla: "Seniorin älypuhelinopas" (Alma Talent, 2017)
"Android-kirja : älypuhelimen tai tablettitietokoneen käyttäjän opas" (Orage , 2016)
"iPhone-kirja : täydellinen opas" (Orage, 2015)
"Windows Phone kirja" (Orage, 2015)