Luultavasti vuonna 1958, 1959 tapahtui Ilmajoella Huhtimäessä(Palonkylä) perhesurma, josta on melko varmasti kirjoitettu Ilmajokilehdessä ja Ilkka- ja ehkä…

Kysytty

Luultavasti vuonna 1958, 1959 tapahtui Ilmajoella Huhtimäessä(Palonkylä) perhesurma, josta on melko varmasti kirjoitettu Ilmajokilehdessä ja Ilkka- ja ehkä myös Vaasa-lehdessä.
Kirjoitan muistoja tuolta ajalta ja haluaisin lukea mitä lehdissä kirjoitettiin tästä tapauksesta. Ovatko 50-luvun lopun lehdet luettavissa kirjastossanne jossain muodossa. Voiko niihin tehdä hakua aiheen mukaan?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Seinäjoen pääkirjastossa on mikrofilmattuna Ilkka-, Ilmajoki- ja Vaasa-lehtiä tuolta ajalta. Filmeihin ei voi tehdä mitään hakuja eli niitä täytyisi katsella selaamalla. Pääkirjastossa on mikrofilminlukulaitteita tätä varten. Kopioivalla laitteella voi ottaa myös haluamastaan artikkelista itselleen kopion. Kopio maksaa 20 senttiä.