Ttyttö, joka pystyi matkustamaan ajassa koskettamalla tauluja

Kysytty

Hei!

Luin vuosia sitten suomenkielisen kirjan, jossa päähenkilö oli tyttö, joka pystyi matkustamaan ajassa koskettamalla tauluja. Hän pääsi tällä tavoin tutustumaan muistaakseni mm. Leonardo da Vinciin ja Salvador Dalíin.

Päähenkilö itse harrasti piirtämistä, ja tarinaan liittyi jotenkin poika, joka (ehkä) pystyi muuttumaan varikseksi. Hän saattoi olla jonkinlainen romanttinen kiinnostuksen kohde, mutta hyvin hienovaraisesti.

Lisätietoja:
-lasten tai nuorten kirja,
-suomeksi, eli joko käännöskirjallisuutta tai kotimainen
-luettu n. 10-15v sitten, eli ainakin niin vanha
-todennäköisesti Pirkanmaan kirjastosta lainattu...

Tämä on jäänyt vuosiksi vaivaamaan, mutten ole onnistunut kirjaa löytämään. Mistähän kirjasta voisi olla kyse?

Kiitos avusta!

Vastaus

Vastattu

Kyseessä on ruotsalaisen Finn Zetterholmin Lydian salaisuus : matka maalausten taakse (Otava, 2007).

Lydian salaisuus | Kirjasampo