Satu Professori Herneenpalko

Kysytty

Luin tyttärelleni satua Professori Herneenpalko liki 40 vuotta sitten. Hän muistaa sen kirjan! Kohta on hänen syntymäpäivänsä ja ajattelin yllättää sillä satukirjalla, jos vain löydän sen!Onko teillä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on Muntsi Puntsi -sarjaan (engl. Munch Bunch) kuuluva kirja. Sarjan kirjat ovat ilmestyneet 1980-luvun alussa ja ne ovat noin 10 cm:n korkeita pehmeäkantisia vihkosia. Päähenkilöinä on erilaisia vihanneksia ja hedelmiä: esim. Professori Herneenpalko, Maija Mansikka, Tom Tomaatti, Simo Sipuli, Pekka Paprika. Kukin vihannes on vuorollaan kirjan päähenkilönä. Munch Bunch on ilmestynyt myös animaatiosarjana.

Tässä englanninkielisen Professori Herneenpalko -kirjan kansikuva

https://www.goodreads.com/book/show/8099.Professor_Peabody

Valitettavasti suomenkielistä sarjaa ei näyttäisi olevan enää juuri missään. Etsimäänne kirjaa saattaa toki liikkua antikvariaateissa.