Luin teininä 90-luvulla kirjasarjaa, joka kertoi nuorista ratsastajista. Se muistuttaa Nummelan ponitalli -sarjaa, mutta tämä oli ulkomainen,…

Kysytty

Luin teininä 90-luvulla kirjasarjaa, joka kertoi nuorista ratsastajista. Se muistuttaa Nummelan ponitalli -sarjaa, mutta tämä oli ulkomainen, käännösromaanisarja, ehkä tanskalainen. Päähenkilön nimi oli Suzy, Suzi, Susy tms. Tiedättekö mikä oli kirjasarjan nimi ja kirjailija?

Vastaus

Vastattu

Voisiko kyseessä olla Tammen 1980-luvulla julkaisema Susy-kirjat -sarja? Daniel Jacob Eilif Mortensen kirjoitti teokset nimellä Gretha Stevns. Tanskassa asunut kirjailija oli kotoisin Färsaarilta.

https://www.kirjasampo.fi/fi/kulsa/saha3%253Au454a4737-922b-4ce9-83de-8…

Lumiomena-kirjablogissa kerrotaan tarkemmin sarjan Susy ja Solveig -kirjasta. Ainakin Susylla on islanninhevonen nimeltä Pelle.

https://luminenomena.blogspot.com/2010/10/gretha-stevns-susy-ja-solveig…

1 ääntä

Kommentit

Stevns:sin Susy-sarja on aika vanha tyttökirjasarja eikä kerro niinkään nuorista ratsastajista, vaikka yhdellä onkin poni. Teos on enempi yleisluontoinen tyttökirjasarja. Tiedän, kun olen lukenut.

Ehdotan sen sijaan Jo Furmingerin Mustarastaat -sarjaa, jossa esiintyy Susan niminen henkilö.