Otsikko
Luin lapsena (1988-1995) satukirjaa, jossa oli mustavalkoiset piirretyt kuvat. Kirja ei ollut kuvakirja. Kirjassa prinsessa eli maassa, jossa oli paljon…

Kysytty

Luin lapsena (1988-1995) satukirjaa, jossa oli mustavalkoiset piirretyt kuvat. Kirja ei ollut kuvakirja. Kirjassa prinsessa eli maassa, jossa oli paljon pehmeyttä, kiharoita ja pyöreitä muotoja. Prinsessa eksyi viereiseen maahan, jossa oli suoria linjoja, kulmia ja teräviä muotoja. Kyseisen maan prinssi pelasti prinsessan ja tarinan lopuksi he tottakai elivät onnellisesti elämänsä loppuun asti. Minkä niminen kirja on kyseessä? Prinsessan nimi saattoi olla Krumeluuri, mutta en ole varma.

Vastaus

Vastattu

Etsitty kirja on Tapio Aaltosen Prinsessa Kiharaisen seikkailut Suoramaassa (Karas-Sana, 1985).

"Tämän kirjan seikkailuissa kohtaavat toisensa jäykät suoramaalaiset ja kujeilevat kippuralaiset. Viimeiseen saakka he ovat vältelleet toisiaan, mutta mitä tapahtuu, kun Kippuramaan prinsessa joutuu vahingossa Suoramaahan?"