Otsikko
Luin joskus 70-luvun puolivälissä lastenkirjaa, kuvakirjaa siis, jossa hedelmän siemen (luumun?) tippui lattian rakoon ja siemenestä kasvoi iso puu. Talo jäi…

Kysytty

Luin joskus 70-luvun puolivälissä lastenkirjaa, kuvakirjaa siis, jossa hedelmän siemen (luumun?) tippui lattian rakoon ja siemenestä kasvoi iso puu. Talo jäi jotenkin puun väliin/lomaan..kuvat olivat mielenkiintoiset. Tarinaan saattoi liittyä krokotiili.
Mikähän kirja mahtoi olla kyseessä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Etsimäsi kirja voisi olla Ivor Cutlerin kirjoittama ja Helen Oxenburyn kuvittama Herpertin aamuruoka (Meal one, suom. Jukka Kemppinen, 1973).

Kirjaa ei valitettavasti ole pääkaupunkiseudun kirjastoissa, mutta voit tilata sen kaukopalvelun kautta omaan lähikirjastoosi.

Googlettamalla kirjan suomen- tai englanninkielisellä nimellä löydät kuvia kirjasta.

https://www.helmet.fi/fi-FI/Kirjastot_ja_palvelut/Kaukopalvelu

Cutler: Herpertin aamuruoka Onnet-tietokannassa