Luin äskettäin John Williamsin hienon Stoner-romaanin, joka suomennettiin vasta viiden vuosikymmenen viiveellä. Tiedän, että häneltä on tulossa lisää…

Kysytty

Hei, luin äskettäin John Williamsin hienon Stoner-romaanin, joka suomennettiin vasta viiden vuosikymmenen viiveellä. Tiedän, että häneltä on tulossa lisää suomennoksia ensi vuonna, mutta mielelläni lukisin jotakin vastaavaa. Osaatteko suositella jotain hyvää teosta, joka olisi tunnelmaltaan tai tyyliltään lähellä kyseistä romaania? Kiitos.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Itse en ole tätä romaania lukenut, mutta teemojen ja tunnelmien takia voisin suositella näitä:

- Kazuo Ishiguro, Ole luonani aina
- Per Petterson, En suostu
- Paulo Coelho, Voittaja on yksin
- Ian McEwan, Rannalla
- Siri Hustvedt, Kaikki mitä rakastin

1 ääntä

Kommentit

Eikö kukaan muukaan vastaajakirjastoissa ollut lukenut tätä?

Kirjoittajan nimi on Petterson, löytyy hauilla helpommin.