Luin 70-luvun alussa suomalaisen nuoren kirjoittaman kirjan lentokoulusta jossa hän kertoo miten opetteli lentämään. Olisi mielenkiintoista lukea kyseinen…

Kysytty

Hei. Luin 70-luvun alussa suomalaisen nuoren kirjoittaman kirjan lentokoulusta jossa hän kertoo miten opetteli lentämään. Olisi mielenkiintoista lukea kyseinen mukaansatempaava kirja uudestaan. Mikähän mahtoi olla tämä kirja?

Vastaus

Vastattu

Voisiko kyseessä olla Kai R. Lehtosen kirjoittama Lentäjien koulu (WSOY, 1967). Muita ajankohtaan sopivia teoksia aiheesta Finna-haku löytää ainakin seuraavat:

Juurikkala, Eero: Tie taivaalle : ilmailu harrastuksena ja ammattina (Tekniikan Maailma, 1968)

Eskola, Armas: Lentäminen oli välttämätöntä : sotilasilmailua sodan ja rauhan aikana (Karisto, 1969)

Sopivilla hakusanoilla voi itsekin yrittää etsiä kirjaa Finnan hakupalvelusta. https://www.finna.fi/

1 ääntä

Kommentit

Terve. Kiitos nopeasta vastauksesta. Ei valitettavsti ollut yksikään noista. Kai oli jo aikamies tuolloin ja kirja ”oikea” lentokoulu. Tämä taas ohuehko kirja jonka kirjoitti alle 20-vuotias (olisko 17 v) omista lentokoulukokemuksistaan. Ahmin sen innolla ja siksi olisi kiva löytää se uudelleen.