Otsikko
Lucinda Riley - valo ikkunassa. Julkaistu nyt Suomessa. Milloin Riley kirjoitti kirjan? Onko häneltä tulossa vielä lisää kirjoja postuumisti?

Kysytty

Lucinda Riley - valo ikkunassa. Julkaistu nyt Suomessa. Milloin Riley kirjoitti kirjan? Onko häneltä tulossa vielä lisää kirjoja postuumisti?

Vastaus

Vastattu

Valo ikkunassa, alkukieliseltä nimeltään The light behind the window, ilmestyi alun perin vuonna 2012. Sen myötä näyttää siltä, että kaikki kirjailijan Luncinda Riley -nimellä kirjoittamat kirjat on nyt suomennettu. Aiemmalla Lucinda Edmonds -nimellä julkaistuista kahdeksasta romaanista on suomennettu neljä (Tähti ja enkeli 1996, Näyttämöiden lemmikki 1997, Sydämen aaria 1998 ja Ilman sinua 1999). Suomentamattomista neljästä Edmonds-teoksesta Riley kirjoitti uudelleen Seeing double -romaanin, joka julkaistiin nimellä The love letter ja suomeksi Vaarallinen kirje.

Ainakin toistaiseksi kokonaan kääntämättä ovat romaanit Lovers and players (1992), Hidden beauty (1993) ja Playing with fire (1998). Niiden julkaisemisesta ei ainakaan toistaiseksi ole tietoa.