Otsikko
Löytyyköhän nuotit ja nimi laululle joka alkaa seuraavasti "En rauhaakaan löydä maan päältä" laulu on Toivo Kuulan?

Kysytty

Löytyyköhän nuotit ja nimi laululle joka alkaa seuraavasti "En rauhaakaan löydä maan päältä" laulu on Toivo Kuulan?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Toivo Kuulan teosluettelosta en etsimääsi laulua löytänyt, mutta hengellinen laulu "En rauhaa löydäkään maan päältä" sisältyy moneen nuottiin vaihtelevin sanoituksin. Alkuperäinen sanoittaja on Nils Adolf Rosenbröijer. "Siionin kanteleeseen" sanoituksen on uudistanut Lauri Thurén. Muiden sanoitusten tekijöistä ei ole tietoa. Säveltäjän nimi ei ole tiedossa. Laululla ei ole nuoteissa varsinaista nimeä, se löytyy hakemistoista alkusanojen mukaan. Laulu sisältyy "Siionin kannel" -laulukirjan lisäksi esimerkiksi seuraaviin nuotteihin:

Kansan virsi kansan suussa : 25 suomalaista hengellistä kansansävelmää pianon tai urkujen säestyksellä / sovittanut L. J. G. Stråhle (alkusanat: En rauhaa löydäkään maan päältä, neljä säkeistöä) (Westerlund, 1960)

Hengellisiä lauluja ja virsiä : nuottipainos (alkusanat: En rauhaa löydäkään maan päältä, seitsemän säkeistöä, kosketinsoitinsovitus) (Suomen Lähetysseura, 1979; 5. painos)

Siionin matkalaulut (alkusanat: En rauhaa löydä maailmasta, seitsemän säkeistöä, melodia ja sointumerkit) (Lestadiolainen Uusherätys, 2002; 4. uudistettu painos)

En rauhaa löytää voi maan päältä -sanat (Siionin kannel, nro 468):

https://www.sley.fi/sk468

Poroila, Heikki: Yhtenäistetty Toivo Kuula : teosten yhtenäistettyjen nimekkeiden ohjeluettelo:

https://www.musiikkikirjastot.fi/wp-content/uploads/2016/11/Kuula.pdf