Löytyyköhän Leevi Madetojan tuotannosta äänitteenä: Taistelu Heikkilän talosta, Laulu tulipunaisesta kukasta, ja Tanssinäky.

Kysytty

Löytyyköhän Leevi Madetojan tuotannosta äänitteenä: Taistelu Heikkilän talosta, Laulu tulipunaisesta kukasta, ja Tanssinäky.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helsingin, Espoon, Vantaan ja Kauniaisten kaupunginkirjastoista ei
näitä Madetojan teoksia löydy äänitteillä. Radion Fono-tietokannasta löytyy levy Koskenlaskijan morsiamet, jossa on Madetojan Tanssinäky, op. 11 Radion Sinfoniaorkesterin esittämänä.
Tanssinäky on Fonon mukaan myös äänitteellä Music by Leevi Madetoja & Tauno Pylkkänen, johtajana Jorma Panula.
Madetojan teosluettelosta löytyy Taistelu Heikkilän talosta, jonka
virallinen nimi on Maalaiskuvia, op. 77. Sarja orkesterille musiikista elokuvaan Taistelu Heikkilän talosta. Tätä ei löydy äänitteellä Fono-tietokannasta.
Teosta Laulu tulipunaisesta kukasta ei löydy teosluettelosta. Plussan ja Fonon lisäksi on tutkittu maakuntakirjastojen Manda- sekä tieteellisten kirjastojen Viola-tietokannat, mutta niistä ei löydy äänitteitä. Yleisradion Äänilevystö ei ole avoinna yleisölle, mutta ehkä sinne kannattaisi soittaa (Ylen vaihde 09-14801).