Löytyykö Vivaldista ja hänen tuotannostaan kattavaa teosta suomen kielellä?

Kysytty

Löytyykö Vivaldista ja hänen tuotannostaan kattavaa teosta suomen
kielellä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomen kansallisbibliografiasta ja kirjastojen tietokannasta en onnistu löytämään elämäkertatyyppistä monografiaa Vivaldista, useita englannin- ja ruotsinkielisiä kylläkin. Sen sijaan useista suomenkielisistä musiikin hakuteoksista löytyy laajahkot elämäkertatiedot. Kannattaa tutustua esim. Otavan isoon musiikkitietosanakirjaan ja muihin vastaaviin laajoihin
hakuteoksiin. Lisäksi Vivaldin teoksista on olemassa kattava suomenkielinen esitys,
Poroila, Heikki Yhtenäistetty Antonio Vivaldi--Teosten yhtenäistettyjen nimekkeiden ohjeluettelo. Suomen musiikkikirjastoyhdistys, Helsinki, 1994, 89 s., nid. (Suomen musiikkikirjastoyhdistyksen julkaisusarja. 37)

Teosten saatavuuden kirjastoista voitte tarkastaa pääkaupunkiseudun kirjastojen aineistotietokanta Plussasta. http://www.libplussa.fi