Otsikko
Löytyykö sellaista taidekirjaa, joka sisältäisi VAIN akvarellimaalauksia useilta eri taiteilijoilta? Mieluusti suuret kuvat.

Kysytty

Löytyykö sellaista taidekirjaa, joka sisältäisi VAIN akvarellimaalauksia useilta eri taiteilijoilta? Mieluusti suuret kuvat.

Vastaus

Vastattu

Kattavasti akvarellimaalauksia esitteleviä kirjoja on hieman huonosti saatavilla, tässä on kuitenkin joitain ehdotuksia:

Coombs, Katherine: British Watercolours 1750-1950

Paunila, Marjukka: Akvarellimaalaus (muutakin asiaa, mutta myös hyvin erilaisia vesivärimaalauksia eri taiteilijoilta ja eri aikoina)

Reynolds, Graham: Watercolours - A Concise History (pienehkö kirja ja melko huonot kuvat, mutta ajallisesti ja maantieteellisesti kattava)

Wilcox, Timothy: The Triumph of Watercolour - The Early Years of the Royal Watercolour Society 1805-55